XV. évfolyam

2022. 2. szám

Tartalom

Tanulmányok

Fejes József Balázs – Hódi Ágnes – Szenczi-Velkey Beáta – Tary Blanka – Vígh Tibor: Nem érti, amit olvas! Kinek a feladata az olvasás tanítása?

Dobos Dóra – Vígh-Szabó Melinda: A digitális oktatás face-to-face szóbeli kommunikációjának jellemzői és illemtana

Műhely

Bartha Blanka: Grammatikatanítás a magyar szakos tanárjelöltek szemszögéből

Sarnyai Vivien: Élményalapú nyelvtörténet

Pomázi Bence: A diskurzusjelölők tanítása egy középiskolai magyar nyelvi órán

Szemle

Adamikné Jászó Anna: Humor és retorika az irodalomtanításban. Az érvelés humora Arany, Jókai, Gárdonyi és Móra műveiben (Lőrincz Julianna)

Kontra Miklós – Borbély Anna (szerk.): Tanulmányok a budapesti beszédről a Budapesti Szociolingvisztikai Interjú alapján (Jenei Kamilla)

Kitekintő

Magyari Sára – Bartha Krisztina (szerk.): Nyelvi közösségek – közösségi perspektívák (Crişan Greta)

Máté Réka: Nemzetközi konferencia a többközpontú nyelvek jegyében

Mozaik

Gonda Zsuzsa: 20 éves a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport. Beszámoló a jubileumi rendezvénysorozatról

Cserey Miklós: A Szülőnek lenni program a gyerekekért

Postaláda

Murányi Sarolta: Újra fiatal szónokokkal telt meg az ELTE BTK kari tanácsterme

Tomori Tímea: Beszámoló a 20 aktuális téma az anyanyelv-pedagógiában című workshop beszédfejlesztés-műhelyéről

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–