Beköszöntő

 

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XIV. évfolyamának a 2. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a Jókai-novellák retorikai elemzéséről, a beszédről folytatott narratív és vizuális gyakorlatokról, valamint a történelemtanítás és a szövegértés kapcsolatáról olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik írása a vizualitás és a kollaboráció alkalmazásával, a másik a helyesírás-tanítással foglalkozik.

Szemle rovat egy anyanyelvi és irodalmi nevelési folyóiratot, valamint egy módszertani honlapot ismertet. A Kitekintő rovatban a kárpátaljai magyar nyelvű oktatás lehetőségeiről és az ázsiai többnyelvű oktatásról jelennek meg írások. A Mozaik rovatban egy anyanyelvi digitális oktatási konferenciáról, valamint az OTDK anyanyelv-pedagógiai szekciójáról olvashatnak beszámolókat. A Postaláda rovat leveleinek szerzői a magyar szakos iskolai gyakorlatról és a tehetséggondozásról írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – nemzetközi DOI-azonosítót kapnak.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében. Várjuk véleményüket a megjelent írásokról, saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat. A szerzői útmutató alapján készült írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre kérjük elküldeni. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 A tizenhárom éves Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–