Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat XVII. évfolyamának a 2. számából ajánlunk figyelmükbe néhány írást.


 

Tovább...


XVII. évfolyam

2024. 1. szám

Tartalom

Tanulmányok

Szenczi Beáta – Fejes József Balázs – Vígh Tibor – Hódi Ágnes – Tary Blanka: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez – az olvasási motiváció támogatása I.

Murányi Sarolta: A Narrative Assessment Protocol módszertanának adaptálási lehetőségei a magyar nyelvre

Műhely

Yalçınkaya, Ali Can – Szentgyörgyi Szilárd – Parapatics Andrea: Török jövevényszók adaptációja: egy vizsgálat eredményeinek alkalmazási lehetőségei a magyar nyelvi órán

Boronkai Dóra: Tárgyalástechnika az anyanyelvi nevelésben

Szemle

Antalné Szabó Ágnes – Keisz Ágoston – Raátz Judit: Érettségi felkészítő. Magyar nyelv és irodalom (Horváth Zsuzsanna)

Pál Helén: Segédletek nyelvjárástani ismeretek tanításához (Tóth Rebeka)

Kitekintő

Szabados Laura: Az anglicizmusok és megfelelőik morfológiai elemzése a mai francia és magyar nyelvben

Rási Szilvia: Az Educational Linguistics folyóirat

Mozaik

Raátz Judit: Grétsy László, mindenki Tanár ura

Gonda Zsuzsa: Beszámoló az ELTE Tanárképző Központjának Mester és Tanítvány országos tanárképzési konferenciájáról

Bartha Blanka – Gyenei Kornélia: VIII. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia

Postaláda

Antalné Szabó Ágnes: Fülöp Lajosra emlékezünk

P. Tóth Teodóra: Gyermeknyelvi délutánok

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–