IV. évfolyam

2011. 4. szám

Tartalom

Tanulmányok

Váradi Viola: A felolvasás és a spontán beszéd összevetésének pedagógiai vonatkozásai

Major Hajnalka: Reflektálás egy jelenségre – retorikai szempontból. Az emelt szintű magyar nyelvi és irodalmi érettségi érvelési feladatának vizsgálata

Scheuring Flóra: Egy tanárikérdés-típus diskurzusgrammatikai vizsgálata

Műhely

Fehér Éva – Galuska László: Szükséges minimum: tanítási színház és dráma Fodor Ákos verseiből

Parapatics Andrea: Pozitívan a nyelvjárásokról – az iskolában is

Szemle

Csizér Kata – Holló Dorottya – Károly Krisztina szerk.: Dinamikus csoport, dinamikus tanulás. A csoportdinamika szerepe a nyelvtanulásban (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 122.) (Bárdos Jenő)

Csík Tibor főszerk.: Könyv és Nevelés (Cs. Bogyó Katalin)

Kitekintő

Dremina Larisza – Tóth Etelka: Orosz nyelv a posztszovjet térségben

Kiss Szilvia: A francia helyesírás tanítása

Mozaik

Trencsényi László: Civil tanévnyitó – óratorta a Grundon

Bondzsér Zita: Tehetségháló a tehetséggondozás szolgálatában

Postaláda

Hangodi László: A tapolcai iskolamúzeumban

Szekrényesné Tahy Klára: Játékos „észforgatás” Dunaharasztiban

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–