Beköszöntő

Kedves Olvasóink!

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat X. évfolyamának a 2. számát júniusban olvashatják. Az alábbiakban ebből ajánlunk figyelmükbe néhány írást.

Tanulmányok rovatban a siketek nyelvelsajátításáról, a munkamemória és a helyesírás kapcsolatáról, valamint esszészövegek kvantitatív elemzéséről olvashatnak tanulmányokat. A Műhely rovat egyik cikke egy blended learning típusú oktatási rendszer tanulságait foglalja össze, a másik a tanulói portfólió alkalmazásával foglalkozik.

Szemle rovat egy online pedagógusképzési folyóiratot és egy retorikai kötetet ismertet. A Kitekintő rovat cikkeinek a témája határon túli pedagógusképző tanszékek bemutatása. A Mozaik rovat első cikke a Magyar Tudományos Akadémia PISA-konferenciájáról, a második egy felsőoktatási helyesírási versenyről tudósít. A Postaláda rovat leveleinek szerzői magyarországi és határon túli anyanyelvi versenyekről írnak. Naptár rovatunkat és Facebook-oldalunkat folyamatosan friss hírekkel, a Könyvajánló rovatot pedig újabb ismertetőkkel bővítjük.

Tájékoztatjuk olvasóinkat, hogy a folyóiratnak a Tanulmányok, a Műhely, a Szemle, a Kitekintő és a Mozaik rovatában megjelenő cikkei – az MTA Könyvtár és Információs Központ támogatásával – 2016-tól nemzetközi DOI-azonosítót kapnak. A megjelent írások letölthetők pdf-formátumban is, folyamatos oldalszámozással.

Kérjük, hogy Önök is vegyenek részt a 2017-ben tízéves jubileumát ünneplő Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztésében: írják meg véleményüket a megjelent írásokról, és küldjék el saját munkáikat, beszámolóikat, valamint javaslataikat a Könyvajánló és a Naptár rovatba. Az írásokat a foszerk@anyanyelv-pedagogia.hu címre várjuk. Kérjük, hogy a beküldött anyagokat a honlapunkon található szerzői útmutató alapján készítsék el. Olvassanak és lájkoljanak bennünket a Facebookon is, és biztassák erre ismerőseiket!

Köszönjük szépen hűségüket és támogatásukat.

 

Az Anyanyelv-pedagógia folyóirat szerkesztősége

 

Oldaltérkép                     Szerzőink figyelmébe                     © Magyar Nyelvtudományi Társaság, 2008–